A treia generaţie de Seat Leon a primit un bine-meritat facelift în 2017 şi este o alternativă de luat în calcul pentru cei care caută un hatchback spaţios cu dotări moderne, în timp ce varianta FR poate satisface clienţii în căutare de valenţe sportive.
Luminile de zi înconjoară subtil farurile full LED, iar acţionarea manetei semnalizatorului schimbă dunga albă într-una portocalie, care îşi face apariţia cu intermitenţe. O integrare foarte reuşită a luminilor, fără adăugari care să încarce partea frontală. Insigne Seat Lighting sunt vizibile în interiorul farurilor şi stopurilor, ca un element discret de personalizare.
Seat Leon şi-a păstrat tenta sportivă pe care a arborat-o încă de acum 13 ani, când formele cuminţi erau la modă. Spre deosebire de generaţia anterioară, Leon este mai scurt cu 9 centimetri în varianta cu 3 uşi şi cu 5 centrimetri în varianta cu 5 uşi. Totodată, este mai lat cu 5 centimetri şi a slăbit până la 100 de kilograme.
Formă mai suplă, stabilitate îmbunătăţită. Click pentru GALERIA FOTO
Sistemul de operare rulează rapid, reflexia luminii este minimă şi există şi scurtături sub formă de butoane fizice: meniul principal şi setările de conectivitate (Android Auto, Apple Carplay şi MirrorLink). Sub comenzile climatizării găsim două mufe USB şi o zonă de încărcare prin inducţie pentru telefonul mobil. Seat Leon abundă de spaţii de depozitare, plus că fiecare uşă are propriul buzunar.
Doar două butoane fizice, însă de mare ajutor. Click pentru GALERIA FOTO
Propulsorul pe benzină de 1.4 litri cu turbină produce 150 de cai-putere şi un cuplu de 250 Nm, accelerând Leon FR de la 0 la 100 km/oră în 8 secunde. Indiferent de treaptă, are rezerve de putere şi este sprinten, urcând rapid în ture, având şi marele avantaj de a fi silenţios. Cutia manuală are treptele lungi şi timoneria preciză, iar rareori simţi nevoia de a sări de treapta a 3-a în oraş. Stabilitatea a fost mereu o calitate a modelului Leon şi se păstrează şi la această generaţie. În funcţie de modul de condus selectat (Eco, Sport şi Individual), se pot seta direcţia, răspunsul motorului, acceleraţia şi funcţionarea sistemului de climatizare). Deşi este oferit ca opţiune la apăsarea butonului dedicat, modul Normal este considerat standard şi nu este evidenţiat în bord. Făcând parte din familia VW, Leon este oferit cu o multitudine de propulsoare diesel şi pe benzină, de la 86 la 300 de cai-putere. Totodată, există disponibile şi cutii DSG cu dublu ambreiaj.
Mic, dar capabil. Propulsorul de 1,4 litri produce 150 de cai-putere. Leon FR atinge 100 km/oră în 8 secunde. Click pentru GALERIA FOTO
Verdict
Cel mai vândut model al spaniolilor are atuuri suficiente pentru a se lupta cu concurenţa, fiind o opţiune atractivă mai ales pentru cei care mizează pe sportivitate. Gama largă de motorizări, designul îndrăzneţ, precum şi paleta largă de dotări opţionale sunt plusuri greu de ignorat.
Date tehnice
Motor 4 cilindri turbo
Cilindree 1395 cmc
Putere maximă 150 CP
Cuplu maxim 250 Nm
Viteză maximă (km/h)215
Acceleraţie 0-100 km/h (s)8.0
Transmisie manuală 6 trepte
Tracţiune faţă
Dimensiuni
Lungime 4281 mm
Lăţime 1816 mm
Înălţime 1444 mm
Greutate 1241 kg
Capacitate rezervor 50 litri
Capacitate portbagaj 380 litri
Preţ
Preţ de bază 20.932 euro (TVA inclusă)
Preţ model testat 27.092 euro (TVA inclusă)